ОБЛАСНА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» З ПИТАНЬ СOVID-19: 0800 50 70 70 (у робочі дні з 8:00 до 17:00, обідня перерва 13:00 -14:00)
HealthFlex
×
  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Медично-статистична частина
        • Відділ економічної статистики
        • Відділ медичної статистики
        • Відділ пропаганди здорового способу життя
        • Відділ впровадження інформаційних технологій
      • Відділ фінансового забезпечення
  • Вакцинація від COVID-19
  • Новини
  • Контакти

Про права пацієнтів у новій системі оцінювання повсякденного функціонування особи

7 Лютого, 2025Новини

З 1 січня в Україні запрацювала нова система оцінювання повсякденного функціонування, яка стала ключовим етапом реформи. Вона змінює підходи до проведення медичної експертизи для осіб, які мають стійкі обмеження функціонування та процес встановлення інвалідності.

Електронна система управління даними та прозорість процесу

Усі дані пацієнтів, включно з направленнями, результатами оцінювання та іншими документами, зберігаються в електронному вигляді. Вони доступні для перегляду через персоналізовані електронні кабінети медичних працівників. 

Формування комплексного документа

За підсумками оцінювання формується низка документів:

Електронне рішення експертної команди, яке містить висновки щодо встановлення інвалідності чи інших потреб пацієнта.

Витяги з рішення: їх кілька видів, залежно від того, кому вони адресовані (Пенсійний фонд, територіальний центр комплектування та соціальної підтримки тощо).

Рекомендації, які включають інформацію про реабілітаційні заходи, потреби щодо послуг в інших сферах.

Цей підхід дозволяє забезпечити ефективну взаємодію пацієнта з різними структурами, спрощуючи процес отримання необхідних послуг.

Ваші права в медичній системі

Нова система забезпечує розширені права та можливості для пацієнтів, які проходять оцінювання. У рамках нової системи оцінювання пацієнти можуть:

1. Самостійно обирати заклад охорони здоров’я для проходження оцінювання повсякденного функціонування:

Пацієнт може обрати будь-який заклад охорони здоров’я, де працюють експертні команди відповідного профілю. Ви можете проходити оцінювання чи лікування незалежно від вашого місця проживання чи реєстрації. Це дає змогу отримувати послуги в найзручнішому для вас місці. Повний перелік закладів можна побачити на Дашборді МОЗ

2. Право на аудіо- та відеофіксацію:

Постанова КМУ №1338 дозволяє пацієнтам здійснювати відеофіксацію процесу оцінювання за допомогою власних технічних засобів. Це забезпечує прозорість і додає впевненості у справедливості рішень.

Однак важливо враховувати, що відповідно до статті 307 Цивільного кодексу України лікар, як і будь-яка інша особа, може бути знятий на відео лише за його згодою. Якщо лікар чи інший учасник оцінювання відмовився надати таку згоду або її не було отримано, пацієнт зобов’язаний проводити зйомку таким чином, щоб у кадр не потрапляли особи, які не надали згоди.

Такі записи можуть бути використані під час оскарження результатів оцінювання, якщо вони відповідають вимогам законодавства.

3. Залучення уповноваженої особи:

Пацієнт має право запросити лікуючого лікаря, соціального працівника чи іншого представника під час оцінювання, попередньо подавши заяву про участь уповноваженого представника. 

Що потрібно для уповноваженої особи:

Подати заяву в довільній формі.

Надати документ, що підтверджує повноваження представника.

Присутність уповноваженої особи під час оцінювання надає пацієнту додаткову підтримку, допомагає йому почуватися впевненіше та гарантує врахування його інтересів. Уповноважений представник може надавати консультації, допомагати пацієнту орієнтуватися в процедурі, а також відповідати на питання, які можуть виникнути під час оцінювання.

Проте роль уповноваженої особи обмежується виключно процедурними аспектами. Представник може заявляти клопотання про надання слова, але втручатися в процес самостійно без дозволу чи сперечатися з членами експертної команди ні. Його функції спрямовані на підтримку пацієнта, а не на вплив чи ускладнення проведення оцінювання.

Експертна команда не може відмовити у присутності довіреної особи, якщо всі необхідні документи, що підтверджують її повноваження, були подані належним чином.

4. Оскарження рішень:

Якщо ви не погоджуєтесь із рішенням експертної команди, ви маєте право подати скаргу до Центру оцінювання функціонального стану особи. 

Що має містити скарга?

ПІБ скаржника.

Адресу проживання або перебування.

Контактні дані (телефон, email).

Обґрунтування вимог.

Дату складання скарги.

Скаргу необхідно подати протягом 40 календарних днів з моменту отримання рішення експертної команди. Якщо строк пропущено з поважних причин, є можливість подати клопотання про його поновлення.

Детальніше, як оскаржити рішення експертної команди читайте тут https://moz.gov.ua/uk/oskarzhennya-rishennya-ekspertnoyi-komandi-v-centri-ocinyuvannya-funkcionalnogo-stanu-osobi

5. Гаряча лінія: 

Міністерство охорони здоров’я України забезпечує роботу гарячих ліній для підтримки громадян у межах реформи системи оцінювання повсякденного функціонування, яка замінює МСЕК. Отримати консультацію можна щоденно з 8:00 до 20:00 за такими номерами:

0 800 505 201 — загальна гаряча лінія МОЗ із питань сфери охорони здоровʼя, зокрема питань оцінювання повсякденного функціонування особи. 

0 800 60 20 19 — Спеціалізована лінія для медпрацівників з питань роботи електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи

Детальніше про права та можливості пацієнтів можна дізнатися з тексту Постанови КМУ № 1338

Нові публікації

  • How Does a Slot Machine Pay Out?
  • Online casinos Mastercard: A Comprehensive Overview to Utilizing Mastercard at Online Casino Sites
  • Гострі кишкові інфекції: перші симптоми захворювання та їх профілактика вліткуЯк фізичний стан впливає на ментальне здоров’я та що з цим робити
  • Гострі кишкові інфекції: перші симптоми захворювання та їх профілактика влітку
  • На Чернігівщині вперше відзначили День загиблих медиків: їх пам’ять вшанували в Катерининській церкві

Рубрики публікацій

  • Інформаційні матеріали COVID – 19
  • Заходи
  • Круглі столи
  • Наші видання
  • Новини
  • Нормативно-правова база в роботі з COVID-19
  • Профілактика
  • Центр Громадського Здоров`я

Архів піблікацій

  • Липень 2025
  • Червень 2025
  • Травень 2025
  • Квітень 2025
  • Березень 2025
  • Лютий 2025
  • Січень 2025
  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Січень 2024
  • Грудень 2023
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Квітень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Грудень 2019
  • Листопад 2019
  • Жовтень 2019
  • Вересень 2019
  • Серпень 2019
  • Липень 2019
  • Червень 2019
  • Травень 2019
  • Квітень 2019
  • Березень 2019
  • Лютий 2019
  • Січень 2019
  • Грудень 2018
  • Листопад 2018
  • Жовтень 2018
  • Вересень 2018
  • Серпень 2018

По всім питанням, Ви можете звернутися до нас:

+38 (0462) 60-44-03

adminociat@ukr.net

14000, м.Чернігів, вул. Любецька, 7а

Швидкі посилання

  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Медично-статистична частина
        • Відділ економічної статистики
        • Відділ медичної статистики
        • Відділ пропаганди здорового способу життя
        • Відділ впровадження інформаційних технологій
      • Відділ фінансового забезпечення
  • Вакцинація від COVID-19
  • Новини
  • Контакти

Останні новини

  • How Does a Slot Machine Pay Out? Лип 14

    There are many variations between slot machines and their mechanical...

  • Online casinos Mastercard: A Comprehensive Overview to Utilizing Mastercard at Online Casino Sites Лип 14

    Invite to our detailed guide on using Mastercard at on-line...

  • Гострі кишкові інфекції: перші симптоми захворювання та їх профілактика вліткуЯк фізичний стан впливає на ментальне здоров’я та що з цим робити Лип 11

    Коли ми переживаємо стрес або життєві труднощі, першою реагує не...

  • Гострі кишкові інфекції: перші симптоми захворювання та їх профілактика влітку Лип 11

    За перший тиждень липня в Україні зафіксовано два спалахи захворювань,...

Створенний 2020 рік. Усі права захищенні.
Чернігівський Обласний Центр Громадського зоров'я.

Коронавірус (COVID-19)

Телефони горячої лінії: 0 800 50 70 70 або 095 001 03 40 

×