Обстежень та лікуванні COVID-19. Коли оплачує держава, а коли сам пацієнт?
На обласну «гарячу» телефонну лінію з протидії COVID-19 надходять багато питань щодо обстеження та лікування пацієнтів з COVID-19. Отже, за інформацією Національної служби здоров’я України пацієнтів із легкою та середньої формами тяжкості захворювання, які не мають показань до госпіталізації, рекомендовано лікувати в амбулаторних умовах. Рішення про місце лікування приймає сімейний лікар, з яким пацієнт уклав декларацію.
При необхідності лікар призначає тест на коронавірус – швидкий тест на визначення антигену SARS-CoV-2 або ПЛР. Також лікар, оцінивши стан пацієнта, може виписати електронне направлення на інші додаткові обстеження чи аналізи. Всі обстеження за електронним направленням безоплатні. Якщо пацієнт проходить обстеження на власний розсуд то оплачує їх самостійно.
При домашньому лікуванні рекомендовано застосовувати симптоматичні препарати, призначені лікарем. Ліки при лікуванні вдома оплачуються пацієнтом. Відшкодування державою не передбачено.
При госпіталізації в стаціонар пацієнт отримує необхідну медичну допомогу безоплатно. Також усі ліки, передбачені національним протоколом лікування COVID-19, входять до тарифу, за яким НСЗУ оплачує послуги медичних закладів.
Якщо в закладі, який має контракт з НСЗУ на надання стаціонарної допомоги при COVID-19, вимагали купувати ліки та інші витратні матеріали, потрібно повідомляти про такі випадки і залишити скаргу на сайті НСЗУ у розділі «Громадяни» https://bit.ly/3ifcbJ1.
Нагадаємо: обласна безкоштовна гаряча телефонна лінія з протидії COVID-19 працює за номером 0800507070 у робочі дні з 8:00 до 17:00 (обідня перерва 13:00 – 14:00).