На телефон обласної «гарячої» лінії з протидії COVID-19 (0800507070), яка діє на базі КНП «Чернігівський обласний центр громадського здоров’я», продовжують надходити дзвінки від громадян із запитанням – до якого лікаря слід звертатися із симптомами застуди, якщо декларацію із жодним з них не підписано?
Роз’яснюємо: кінцевого терміну укладання декларацій із сімейним лікарем, дільничним терапевтом або педіатром не встановлено, як і жодному з громадян, хто не має такого документа, не відмовляють у наданні невідкладної медичної допомоги.
А от офіційний сайт Центру Громадського здоров’я МОЗ повідомляє:
Нині майже 31 млн українців обрали свого сімейного лікаря, терапевта або педіатра. Для тих хто вперше планує укласти декларацію з лікарем або хто збирається обрати іншого лікаря через певні причини, нагадуємо, як правильно укладати декларацію і на що при цьому звернути увагу.
Для укладення декларації необхідно при собі мати оригінали документів, що посвідчують особу пацієнта та/або законного представника пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП).
Зверніть увагу: для осіб, які досягли 14 років, при собі необхідно мати один з таких документів:
- паспорт громадянина України;
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- посвідку на постійне проживання в Україні;
- посвідчення біженця;
- посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.
Для осіб, які не досягли 14 років:
- свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави;
- документи, що посвідчують особу та повноваження одного з батьків дитини або іншу особу, яка є законним представником пацієнта.
Якщо людина через релігійні переконання відмовилась від прийняття РНОКПП, повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку у паспорті, тоді замість облікової картки платника податків в електронну систему охорони здоров’я завантажується копія сторінки паспорту з такою відміткою.
При укладанні декларації пацієнт або його законний представник може обрати один з наступних методів автентифікації в електронній системі охорони здоров’я:
- за власним номером мобільного телефону;
- за електронними копіями оригіналів документів шляхом їх завантаження до електронної системи охорони здоров’я;
- за унікальним ідентифікатором іншого пацієнта в Реєстрі пацієнтів (наприклад, це стосується дітей до 14 років, для яких методом автентифікації є унікальний ідентифікатор одного із батьків в Реєстрі пацієнтів). Лікар заповнює декларацію в електронній формі та обов’язково має її роздрукувати, щоб пацієнт перевірив дані. Пацієнт (його законний представник) перевіряє внесену інформацію, та у разі виявлення помилок повідомляє про це лікарю, який цю інформацію вносив, після чого він зобов’язаний виправити помилки у внесених даних про пацієнта. Варто бути уважним при перевірці коректності внесених даних.
Якщо декларація не містить помилок, необхідно підписати два примірники. У свою чергу лікар проставляє на них відмітку з датою отримання такої декларації закладом. Один примірник залишається пацієнтові, інший примірник декларації – у медичному закладі.
У разі виявлення розбіжностей в даних, варто повідомити про це лікаря, який відразу виправить помилки в декларації в електронній формі та повторно роздрукує примірник.
Декларація заповнюється українською мовою, за винятком пунктів, що потребують використання літер латинської абетки та спеціальних символів.
Пам’ятайте, де б пацієнт не обирав лікаря – у державній лікарні, приватному центрі чи серед ФОП – порядок заповнення та подання декларації незмінний.
Додамо: враховуючи, що ситуація із поширенням коронавірусної інфекції залишається напруженою, підписання декларації із лікарем має сенс. Адже у такому випадку ви матимете лікаря, що спостерігатиме за перебігом вашого захворювання, призначатиме та корегуватиме лікування, направлятиме у разі необхідності до «вузького» спеціаліста, на інструментальне та діагностичне обстеження, аналізи тощо. Крім того, із сімейним лікарем, дільничним терапевтом, педіатром ви можете контактувати у телефонному режимі та отримувати будь-які консультації. Для обрання лікаря пацієнту варто звернутися до реєстратури того лікувального закладу, який його влаштовує, дізнатися про наявність лікарів, з якими можна підписати таку угоду.