Як звернутися до лікаря, якщо немає декларації?
В умовах карантину в багатьох громадян виникає запитання – чи можна звернутися до лікаря стосовно симптомів застуди у разі відсутності укладеної декларації?
Якщо у людини з’явилися симптоми коронавірусу чи ГРВІ, Міністерство охорони здоров’я наполегливо радить не йти до лікарні, а звертатися до сімейного лікаря за телефоном. Якщо є ускладнення – викликати «швидку». Втім, значна частина українців досі не уклала декларації із сімейним лікарем. Тому в Міністерстві повідомляють, що у такому разі слід зателефонувати до реєстратури будь-якої поліклініки та поцікавитися, у кого з лікарів ще є місця на підпис декларації. При цьому прописка не відіграє жодної ролі, адже пацієнт більше не прив’язаний до місця офіційної реєстрації.
Багато медичних закладів на час карантину допускають укладання декларації дистанційно з тим, щоб після зняття обмежень одразу прийти і підписати документ. Щоб дізнатися, чи доступна така функція в обраному медичному закладі, треба зателефонувати до реєстратури. Номер телефону реєстратури потрібної поліклініки можна знайти на сайті Helsi.me.
Відтак українські медики мають повне право не приймати людей, з якими не укладена декларація, адже на цю процедуру держава виділяла цілих два роки. Виняток – екстрені ситуації, коли йдеться про порятунок життя, зокрема, про підозру на коронавірусну інфекцію. Тому якщо людина звертається з невідкладним станом, її всюди приймають і без декларації. Але прояви ГРВІ – це не невідкладний стан. Так само оформлення документів – лікарняних, довідок відбувається лише за декларацією, бо вона – «точка входу» в медичну систему.
Також у Міністерстві радять: якщо різке погіршення стану трапилося вдома, краще одразу викликати «швидку» за коротким номером 103, а не гаяти часу на походи до поліклініки. Проте зараз швидка допомога приїжджає на виклики, тільки якщо є серйозні симптоми, як-от порушене дихання або висока температура, яка не збивається. Але ж так чи інакше громадянин отримає кваліфіковану консультацію по телефону.
З будь-яких питань щодо розповсюдження коронавірусної інфекції в Україні слід звертатися на гарячу лінію МОЗ за телефоном 0 800 505 201, до Центру громадського здоров’я за номером +38 044 425 43 54. Також можна подзвонити на Урядовий контакт-центр за номером 1545, або на «гарячу» телефонну лінію у Чернігівській області – 0 800 50 70 70, що працює на базі Обласного центру громадського здоров’я.
Нагадаємо: симптомами коронавірусу, згідно з інформацією ВООЗ, слід визначити: сухий кашель, підвищену температуру, біль у горлі (іноді), задишку (іноді), головний біль (іноді), біль у м’язах (іноді). Також одними з ранніх симптомів ВООЗ визначає можливу втрату нюху та смаку, а також диспепсичні прояви.