ОБЛАСНА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» З ПИТАНЬ СOVID-19: 0800 50 70 70 (у робочі дні з 8:00 до 17:00, обідня перерва 13:00 -14:00)
HealthFlex
×
  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Медично-статистична частина
        • Відділ економічної статистики
        • Відділ медичної статистики
        • Відділ пропаганди здорового способу життя
        • Відділ впровадження інформаційних технологій
      • Відділ фінансового забезпечення
  • Вакцинація від COVID-19
  • Новини
  • Контакти

Як активне слухання допомагає покращити стосунки та уникати конфліктів

12 Лютого, 2025Новини

Активне слухання — це двостороння взаємодія між людиною, яка говорить, і людиною, яка слухає, з метою впевнитися, що слухач точно правильно зрозумів, що саме хотів сказати мовець. Такий формат комунікації може допомогти зробити спілкування якіснішим, уникнути непорозумінь та конфліктних ситуацій, вирішити проблеми та створити комфортну для розмови атмосферу довіри.

У воєнний час навички активного слухання особливо допомагають надавати емоційну підтримку, знижувати рівень стресу і створювати довірливу атмосферу, у якій людина може не боятись висловлювати свої переживання. 

Щоб перевірити, чи правильно ви зрозуміли співрозмовника, слід підтвердити почуте, повторивши це своїми словами, або уточнити, що саме зі сказаного ви (не) зрозуміли.

Чому важливе активне слухання

У складних ситуаціях нам часто не вистачає часу для довгих пояснень, а це нерідко призводить до непорозумінь і конфліктів. Тому інвестування часу в чітке та усвідомлене спілкування, зокрема активне слухання, допомагає знизити рівень стресу, уникнути непорозумінь і підвищити ефективність комунікації, навіть у цифровому форматі.

Що заважає активному слуханню

Бар’єри для активного слухання можуть виникати через низку причин. Наприклад, тон повідомлення може бути сприйнятий неправильно, якщо отримані відповіді занадто короткі чи різкі, — не дарма для письмової комунікації часто використовують емодзі. Письмові повідомлення можуть бути неясно викладені, або не правильно сприйняті, якщо в них бракує деталей або контексту, а це може призвести до неправильного розуміння. 

Також, невербальні сигнали, а саме певні жести, міміка або мовчання можуть вплинути на сприйняття інформації через те, що не відповідають тому, що людина говорить. Або людина, яка слухає, може неправильно сприйняти повідомлення через упередженість. Наприклад, відсутність зорового контакту чи схрещені руки можуть означати байдужість або дискомфорт мовця. 

У текстових повідомленнях не видно інтонації чи міміки, тому прості фрази, як-от «Все ок», можуть сприйматися як відмова від пояснень замість прямої відповіді. Крім того, затримки у відповідях можуть викликати відчуття, що вас ігнорують. І якщо співрозмовник не дає зворотного зв’язку, важко зрозуміти, чи правильно він зрозумів вашу інформацію.

Які є техніки активного слухання та як їх застосовувати:

1. Зосередьтеся на співрозмовнику: слухайте уважно, не відволікаючись на інші думки чи гаджети. Наприклад, можна сказати співрозмовнику: «Я відкладу телефон, щоб зосередитися на тому, що ти кажеш».

2. Уникайте передчасних суджень: дайте співрозмовнику завершити свою думку, перш ніж відповідати. Наприклад: «Хочу почути всю твою історію, перш ніж висловити свою думку».

3. Уточнюйте деталі: якщо щось незрозуміло, ставте питання для уточнення. Наприклад: «Можеш пояснити, що саме ти маєш на увазі, коли кажеш, що це було складно?»

4. Парафразуйте: повторюйте почуте своїми словами, щоб перевірити, чи правильно зрозуміли. Наприклад: «Чи правильно я розумію, що ти вчора працював більше десяти годин і зараз почуваєшся виснаженим?»

5. Будьте присутніми фізично та емоційно: підтримуйте зоровий контакт і відкриту позу тіла навіть на онлайн-зустрічах. Наприклад, не просто скажіть, а й покажіть: «Я тут, щоб вислухати тебе. Розкажи, що сталося».

6. Уникайте оцінок: дозволяйте співрозмовнику вільно висловлювати свої думки без осуду. Це зміцнює довіру та покращує комунікацію. Наприклад, замість «Не треба було так робити» можна сказати «Я розумію, що для тебе в ту мить було важливо так зробити».

Чи можна покращити навички активного слухання

Навички активного слухання можна покращити, для цього відвідайте тренінги, книги та онлайн-курси з покращення навичок комунікацій. Вони допоможуть покращити ваші здібності та знайти інструменти для ефективної взаємодії.

Матеріал підготовлений ЦГЗ МОЗ України у рамках Всеукраїнської програми «Ти як?» (https://howareu.com/), ініційованої першою леді Оленою Зеленською.

Нові публікації

  • (без назви)
  • Discover the Thrill of Free Roulette Online
  • The Ultimate Guide to Penny Slot Machine Online
  • Experience the Thrill of Free Blackjack Games Online
  • Gambling establishments with Mastercard: A Comprehensive Guide

Рубрики публікацій

  • Інформаційні матеріали COVID – 19
  • Заходи
  • Круглі столи
  • Наші видання
  • Новини
  • Нормативно-правова база в роботі з COVID-19
  • Профілактика
  • Центр Громадського Здоров`я

Архів піблікацій

  • Червень 2025
  • Травень 2025
  • Квітень 2025
  • Березень 2025
  • Лютий 2025
  • Січень 2025
  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Січень 2024
  • Грудень 2023
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Квітень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Грудень 2019
  • Листопад 2019
  • Жовтень 2019
  • Вересень 2019
  • Серпень 2019
  • Липень 2019
  • Червень 2019
  • Травень 2019
  • Квітень 2019
  • Березень 2019
  • Лютий 2019
  • Січень 2019
  • Грудень 2018
  • Листопад 2018
  • Жовтень 2018
  • Вересень 2018
  • Серпень 2018

По всім питанням, Ви можете звернутися до нас:

+38 (0462) 60-44-03

adminociat@ukr.net

14000, м.Чернігів, вул. Любецька, 7а

Швидкі посилання

  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Медично-статистична частина
        • Відділ економічної статистики
        • Відділ медичної статистики
        • Відділ пропаганди здорового способу життя
        • Відділ впровадження інформаційних технологій
      • Відділ фінансового забезпечення
  • Вакцинація від COVID-19
  • Новини
  • Контакти

Останні новини

  • Чер 14

    What are the best Casino Games for Beginners? One of...

  • Discover the Thrill of Free Roulette Online Чер 13

    Are you a follower of online casino games? Do you...

  • The Ultimate Guide to Penny Slot Machine Online Чер 13

    If you’re a fan vulkan vegas casino of slots but...

  • Experience the Thrill of Free Blackjack Games Online Чер 13

    Blackjack, likewise called twenty-one, is just one of one of...

Створенний 2020 рік. Усі права захищенні.
Чернігівський Обласний Центр Громадського зоров'я.

Коронавірус (COVID-19)

Телефони горячої лінії: 0 800 50 70 70 або 095 001 03 40 

×