HealthFlex
×
  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Адміністративна частина
      • ВІДДІЛ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
      • Відділ економічної статистики
      • Відділ медичної статистики, моніторингу та оцінки
      • Відділ обробки медико-статистичної інформації
      • Інформаційно-аналітичний відділ
      • Відділ координації та розвитку медичних інформаційних систем
      • Господарський відділ
  • Новини
  • Контакти

Міфи щодо реформи МСЕК: ключові положення законопроєкту

10 Грудня, 2024Новини

Міністерство охорони здоров’я України спільно з громадськими організаціями та експертами продовжує роботу над впровадженням комплексної реформи медико-соціальної експертизи (МСЕ). Законопроєкт №12178, прийнятий Верховною Радою України у першому читанні, став одним з етапів цієї роботи.

У зв’язку з поширенням недостовірної інформації про окремі його положення, МОЗ надає роз’яснення.

Безоплатність оглядів залишається незмінною

Міф: «Планується скасування безоплатних оглядів для людей з інвалідністю».

Факт: Законопроєкт не передбачає жодного звуження чи скорочення безоплатних послуг. Індивідуальна програма реабілітації (ІПР) гарантує фінансування послуг за рахунок бюджетних коштів, програм державного соціального страхування або інших джерел. Як і раніше, пацієнти отримуватимуть безоплатну медичну допомогу в межах державної програми медичних гарантій.

Доступ до реабілітаційних засобів для всіх громадян

Міф: «Безоплатні реабілітаційні послуги залишаться лише для дітей, дорослі залишаться без допомоги».

Факт: Законопроєкт зберігає державну підтримку для всіх людей, які потребують реабілітації. Нововведення дозволяють отримувати протези чи інші допоміжні засоби одразу, без необхідності чекати статусу інвалідності. Це наближає допомогу до людини та її потреб.

Розширення джерел фінансування

Міф: «Вилучення Фонду соціального захисту людей з інвалідністю ставить під загрозу доступ до допомоги».

Факт: Законопроєкт розширює можливості фінансування через різні державні програми. Реабілітація вже фінансується через програму медичних гарантій, і ця практика триватиме. Норма про залучення Фонду соціального захисту залишається чинною, але доповнюється можливістю фінансування через інші джерела.

Щодо державної типової програми (ДТП) реабілітації осіб з інвалідністю, передбаченої статтею 16 ЗУ «Про реабілітацію осіб з інвалідністю». Гарантований державою перелік послуг, що міститься в ДТП, не є вичерпним: більшість сучасних послуг гарантуються в рамках інших документів такого ж рівня та забезпечуються державою в рамках різних державних програм. Також існує велика кількість регіональних програм, які можуть фінансувати отримання додаткових послуг та медичних виробів, які не покриваються державним фінансуванням.

Востаннє ця програма змістовно оновлювалася ще в 2015 році. Але при цьому люди з інвалідністю всі ці 9 років мають змогу отримувати осучаснені послуги, заходи, допоміжні засоби реалізації (ДЗР) та інші пільги в рамках інших гарантованих державою програм. 

Законопроєкт покликаний зробити систему реабілітації більш адаптивною до потреб кожної людини. Індивідуальна програма реабілітації перестане обмежуватися лише єдиним документом — вона враховуватиме сучасні потреби пацієнта і доступні послуги в межах різних державних і регіональних програм.

Удосконалення процесів допоможе:

  • зменшити бюрократичні перепони,
  • забезпечити оперативне реагування на запити громадян,
  • усунути можливі корупційні ризики.

До розробки реформи залучаються представники правозахисних організацій, громадянського суспільства та експертної спільноти.

Міністерство охорони здоров’я України закликає до конструктивного діалогу для впровадження змін, що ставлять людину та її потреби в центр системи. Ця реформа дозволить створити інклюзивне суспільство, де кожна людина з інвалідністю матиме доступ до якісної, сучасної та безперешкодної реабілітації.

Нові публікації

  • Які бувають форми оцінювання повсякденного функціонування і як обирається кожна з них
  • Всесвітній тиждень обізнаності про стійкість до протимікробних препаратів: як працює державна стратегія боротьби з антимікробною резистентністю
  • Movember та рак простати: що треба знати
  • Як піклуватись про ментальне здоров’я школярів
  • Цукровий діабет: як узяти хворобу під контроль і жити повноцінно

Рубрики публікацій

  • Інформаційні матеріали COVID – 19
  • Заходи
  • Круглі столи
  • Наші видання
  • Новини
  • Нормативно-правова база в роботі з COVID-19
  • Профілактика
  • Центр Громадського Здоров`я

Архів піблікацій

  • Листопад 2025
  • Жовтень 2025
  • Вересень 2025
  • Серпень 2025
  • Липень 2025
  • Червень 2025
  • Травень 2025
  • Квітень 2025
  • Березень 2025
  • Лютий 2025
  • Січень 2025
  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Січень 2024
  • Грудень 2023
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Квітень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Грудень 2019
  • Листопад 2019
  • Жовтень 2019
  • Вересень 2019
  • Серпень 2019
  • Липень 2019
  • Червень 2019
  • Травень 2019
  • Квітень 2019
  • Березень 2019
  • Лютий 2019
  • Січень 2019
  • Грудень 2018
  • Листопад 2018
  • Жовтень 2018
  • Вересень 2018
  • Серпень 2018

По всім питанням, Ви можете звернутися до нас:

+38 (0462) 60-44-03

adminociat@ukr.net

14000, м.Чернігів, вул. Любецька, 7а

Швидкі посилання

  • Головна
  • Про центр
    • Загальна інформація
    • Структура
    • Структурні підрозділи
      • Адміністративна частина
      • ВІДДІЛ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
      • Відділ економічної статистики
      • Відділ медичної статистики, моніторингу та оцінки
      • Відділ обробки медико-статистичної інформації
      • Інформаційно-аналітичний відділ
      • Відділ координації та розвитку медичних інформаційних систем
      • Господарський відділ
  • Новини
  • Контакти

Останні новини

  • Які бувають форми оцінювання повсякденного функціонування і як обирається кожна з них Лис 18

    З 1 січня 2025 року в Україні працює нова система...

  • Всесвітній тиждень обізнаності про стійкість до протимікробних препаратів: як працює державна стратегія боротьби з антимікробною резистентністю Лис 18

    Рік тому Міністерство охорони здоров’я України впровадило оновлену державну Стратегію...

  • Movember та рак простати: що треба знати Лис 17

    Щорічно, у листопаді проходить міжнародна акція – Movember , в...

  • Як піклуватись про ментальне здоров’я школярів Лис 17

    Школа – одне з найважливіших місць соціалізації дітей, де вони...

Створенний 2020 рік. Усі права захищенні.
Чернігівський обласний інформаційно-аналітичний центр медичної статистики

Коронавірус (COVID-19)

Телефони горячої лінії: 0 800 50 70 70 або 095 001 03 40 

×